Fundatia Nationala a Tinerilor Manageri

18 greseli care care pot duce un Start-up catre esec 30-03-2015

Publicatia BusinessInsider.com a identificat 18 greseli care pot duce un Start-up catre esec. Aceste 18 erori pot fi adaptate oricarui tip de afacere, indiferent de sectorul in care activeaza. Publicatia le-a identificat pe afacerile din Tehnologie.
 

 

1. Creierul este fondatorul unic - Ca fondator unic, nu ai aproape nicio sansa sa primesti finantari semnificative. Echipele de minim doi oameni intotdeauna au reusit sa indeplineasca obiectivele initial propuse.
 

2. Locatie neinspirata - Daca un start-up porneste intr-o locatie sau o zona care nu-l favorizeaza, e dificil de schimbat aspectul zonei. Cea mai simpla varianta este mutarea start-up-ului catre clustere sau zone atractive pentru acel tip de afacere.
 

3. Nisa prea ingusta - Daca alegi o nisa prea ingusta, risti sa te izolezi intr-un colt. Chhiar daca iti este teama de competitie, nu poti evita o posibila confruntare.
 

4. Idee derivata - „Google de maine” sau „un nou Google” nu va fi precum Google.
 

5. Incapatanarea - Este  un factor de adaptare care omoara start-up-urile.
 

6. Sa angajezi programatori slabi - A distinge intre un bun programator si unul slab ar presupune sa fii tu insuti unul bun, sau sa ai un specialist de incredere in echipa ta. Programatorii exceptionali sunt intalniti foarte rar, asadar cel mai probabil va trebui sa gasesti unul bun.
 

7. Alegerea gresita a platformei - O platforma aleasa gresit poate strangula scalabilitatea, iar utilizatorii, clientii tai, nu asteapta pana cand tu iti vei da seama de acest lucru.
 

8. Lentoarea in procesul de lansare - Inainte sa-ti lansezi un start-up, nu esti sigur in legatura cu raspunsul la intrebarea daca start-up-ul tau ar trebui sa existe. Cu cat amani mai mult lansarea, cu atat mai tarziu vei afla raspunsul.
 

9. Grabirea lansarii - Daca il lansezi prea devreme, s-ar putea sa fi nepregatit in a gestiona evolutia si potentialii clienti sau poti sa fi nepregatit in prezenta un produs complet utilizabil.
 

10. Sa nu ai un profil de utilizator in minte - Cineva o sa fie interesat de produsul tau dar tu trebuie sa stii cine este acel „cineva”. Daca nu ai in minte un profil, cauta sa-l identifici cat mai repede!
 

11. Sa atragi prea putini bani in afacere - Cu prea putini bani, s-ar putea sa nu poti dezvolta si expune produsul sau adevaratul sau potential.
 

12. Cheltui prea mult - Daca ajungi sa cheltui prea mult inainte de a creste suficient pentru a te califica la urmatoarea runda de finantare, te indrepti catre epuizarea cash-ului investit, ceea ce poate anunta sfarsitul.
 

13. Atragi prea multi bani - Daca atragi prea multi, s-ar putea sa consideri acest lucru un succes in sine, inainte de a intreprinde ceva cu acei bani, astfel incat ei sa produca rezultate.
 

14. Gestionarea precara a relatiei cu investitorii - Daca trebuie sa alegi intre investitori fericiti si clienti fericiti, alege intotdeauna clientii. Daca ei sunt fericiti, investitorii vor face si ei bani, ulterior.
 

15. Sacrificarea utilizatorilor pentru un (presupus) profit - Oricand poti face bani si profituri mai tarziu. Dar asta nu se poate spune cand vine vorba de a-i multumi pe utilizatori sau clienti.

16. Nu vrei sa te murdaresti facand treaba - Nu poti rezolva toate problemele doar din birou. Business-ul se construieste si prin relatii!

 

17. Conflicte intre fondatori - Primul punct de mai sus indica nevoia de a lucra in parteneriat de minim doi, insa o situatie des intalnita este conflictul intre fondatori. Ei fiind oameni ambitiosi, este foarte probabil sa nu cada de acord pe anumite decizii.
 

18. Efortul pe jumatate - Daca simti ca ai si alte optiuni in viata in afara de a-ti construi afacerea, s-ar putea ca mental sa te agati de acelea.

 

 

 

Sursa (inclusiv foto): EconomicZoom / BusinessInsider