Fundatia Nationala a Tinerilor Manageri

Caracteristicile unei marci in devenire: Turismul de pensiune din Romania 09-07-2012

In cadrul proiectului national strategic “Intreprinzatori in turism – Pensiuni in Romania” s-a incheiat activitatea de cercetare si studii de piata dedicate turismului de pensiune din Romania si s-a publicat brosura "Caracteristicile unei marci in devenire: Turismul de pensiuni in Romania". Click aici pentru brosura.

Cercetarea s-a desfasurat in perioada martie 2011 – aprilie 2012. Este prima cercetare importanta desfasurata in Romania cu focus pe turismul de pensiune si a fost directionata pe 5 paliere: studiu Market Intelligence, studiu calitativ cu turisti straini, studiu Cantitativ 5600 turisti romani, studiu online cu turisti straini si studiu calitativ cu turisti romani.

Studiul de Market Intelligence a generat 8 rapoarte regionale (cate unul pentru fiecare regiune de dezvoltare), in urma unor ample cercetari de birou si prin realizarea a 362 de interviuri semi-structurate cu proprietari si manageri de pensiune si cu alti decidenti din domeniul turismului: experti sectoriali, reprezentanti ai unor agentii de turism, manageri de hoteluri, administratori de obiective turistice si reprezentanti ai unor asociatii de turism.

Studiul calitativ cu turisti straini a generat 8 rapoarte regionale (cate unul pentru fiecare regiune de dezvoltare), in urma realizarii a 350 de interviuri in profunzime. Culegerea datelor, analiza ┼či redactarea rezultatelor finale s-a realizat in perioada aprilie 2011 – martie 2012.

Studiu cantitativ 5600 turisti romani, la nivel de consumatori de servicii turistice, a generat un singur raport la nivel national. Studiul a fost realizat prin ancheta statistica face-to-face pe un esantion (5600 de respondenti) reprezentativ national-urban si la nivel de regiune de dezvoltare, cu turisti romani carea au petrecut cel putin o noapte de cazare la pensiune in ultmul an.

Studiul online cu turisti straini a generat un singur raport de cercetare. Ancheta statistica (chestionare online) pe esantion cu reprezentativitate pentru segmentul de turisti care au fost in ultimele 12 luni in Europa de Est sau care vor veni in Europa de Est in urmatoarele 12 luni.

Studiul calitativ cu turisti romani a generat 8 rapoarte regionale (cate unul pentru fiecare regiune de dezvoltare), in urma realizarii a 363 de interviuri in profunzime.

Pentru mai multe informatii si consultarea rezultatelor cercetarii click aici