Fundatia Nationala a Tinerilor Manageri

Care sunt asteptarile Generatiei Z, 6-20 de ani, de la comertul online 16-01-2017

 

Un studiu realizat de Kantar Millward Brown despre provocarile urmatoarelor 12 luni pentru mediul digital si canalele media arata ca prioritatile departamentelor de marketing ar trebui sa fie intelegerea rapida a nevoilor, aspiratiilor si comportamentului Generatiei Z, adica cei nascuti intre 1997 si 2011. 

 

Marcile vor trebui sa creeze trasee de cumparare mai bine conectate si mai putin intruzive, printr-o abordare inteligenta si bine documentata, mai arata ghidul citat, scrie startupcafe.ro intr-un articol despre studiul citat. Specialistii de marketing vor avea de dezvoltat continut creativ care sa apeleze la imaginatia si emotiile consumatorului din Generatia Z, daca isi doresc ca marcile lor sa fie acceptate de acest grup, care numara aproximativ 2 miliarde de persoane (27% din populatia globului).

“Strategiile de succes vor include si investitii in platformele digitale care permit consumatorilor sa se implice in co-crearea de  experiente cu marca; Generatia Z  are nevoie de experienta practica – ei doresc sa incerce, sa dezasambleze si sa re-creeze totul”, spune Duncan Southgate, Global Brand Director, Media & Digital in cadrul Kantar Millward Brown. Brandurile vor trebui sa fie mai transparente, sa isi impartaseasca povestea, misiunea si detalii despre procesele lor de productie, astfel incat sa permita consumatorului din Generatia Z sa isi dea seama daca valorile brandului se potrivesc cu ale sale.

Nu in ultimul rand, va fi nevoie ca specialistii de marketing sa se indeparteze de aborarea liniara, factuala, lingvistica, in favoarea unui continut digital complex, care apeleaza la imaginatie prin intermediul noilor tehnologii “Augmented Reality” (AR) si “Virtual Reality” (VR), utilizand formate captivante ce permit experinte vizuale intense. De asemenea, fata de Millenials, Generatia Z va fi mult mai receptiva la transmiterea de emotii prin intermediul povestilor si al muzicii, ceea ce va crea noi oportunitati de continut care sa apeleze la toate simturile.

“Mmarketerii vor trebui sa monitorizeze ce tipuri de formate sunt percepute -de Generatia Z si de alti consumatori -ca fiind iritante sau intruzive, in special pe ecranele mobile. Impreuna cu acest nou tip de continut, va fi necesara si oferirea unei experiente consecvente cu marca in toate punctele de interactiune cu ea. Generatia Z a crescut intr-o lume conectata, nu tolereaza incongruenta intre online si offline, care apartine trecutului, si nu se va adapta unui asemenea model", adauga Southgate. 

Pentru brandurile mari, aceasta abordare va presupune o concentrare pe termen lung pe structura companiei si pe managementul datelor. In 2017, scopul ar trebui sa fie concentrarea pe modul de exprimare (tone of voice) si oferirea unei experiente de brand consecvente in toate punctele majore de interactiune cu marca.