Fundatia Nationala a Tinerilor Manageri

Casa cu Gemene – o mica pravalie cu branzeturi traditionale pusa pe picioare de 2 antreprenori 16-12-2014

Laura şi Claudiu Perusco sunt producători TV de meserie, însă în urmă cu doi ani şi jumătate au decis să pună pe picioare o mică pră­vălie cu brân­zeturi tradiţionale, Casa cu Gemene, în care au investit iniţial circa 35.000 de euro.
 

În prezent, pe rafturile magazinului se găsesc nu doar brânzeturi, ci şi zacuscă, dulceaţă, siro­puri, paste şi tăiţei, biscuiţi şi fur­securi, miere, plăcinte cu brânză sau chiar carne de pasăre şi legume bio fa­bricate de mici pro­du­cători din ţară.
 

„Am început în plină criză. Planul era să ne deschidem afaceri care să se susţină una pe alta, până trecem de greu, dar nu s-a con­cre­tizat. Aşa că până la urmă am decis să ne aruncăm noi în apă”, spune Laura Perusco.

 

Prăvălia stă deschisă de joi până sâmbătă, pentru a le oferi o garanţie clienţilor legat de pros­peţimea produselor co­mer­­cia­lizate. În pre­zent, prăvălia are patru angajaţi şi anul acesta le va aduce antreprenorilor venituri de circa 60.000 de euro, în creştere cu 20% faţă de anul trecut. În medie, un client cumpără brânză de circa 100 de lei, însă bonul mediu creşte până la 200 de lei dacă el cumpără şi pui sau legume bio. Casa cu Gemene funcţionează pe bază de rezervare, dar cei doi antreprenori îşi fac şi un mic stoc săptămânal pentru clienţii noi sau nehotărâţi.
 

Soţii Pe­rusco fac în fie­care săp­tămână 1.000 km până în judeţul Alba şi înapoi cu o maşină frigorifică pentru a se aproviziona cu brânză de la nişte pro­ducători locali pe care i-au căutat cu şase luni înainte de a deschide Casa cu Gemene.
 

„Cel mai greu ne-a fost să în­vă­ţăm să facem afaceri. Ne-am prins că nu este deloc adevărat că în ţara asta nu mai mer­ge nimic şi că, de fapt, nu ne pricepem încă să facem noi ceva”, explică Laura Perusco.
 

Ei îşi doresc ca peste trei ani brandul Casa cu Gemene să ajungă să pro­ducă prăjiturile de casă pe care le co­mer­cia­lizează, să crească numărul de producători şi parteneri pe care îi au şi să poată spune clienţilor la telefon: „Ca să ajungi la Ikea, treci de Casa cu Gemene, faci stânga în capătul stră­zii şi imediat dreapta”.



Sursa ZF

Sursa foto ZF