Fundatia Nationala a Tinerilor Manageri

Consultați ghidul de finanţare INACO pentru internaţionalizarea companiilor româneşti 16-01-2018

Ghidul de finanțare pentru internaționalizarea companiilor românești ianuarie 2018

 

În trecut, în anul Marii Uniri, România exporta cherestea, cereale, vin, miere și petrol. Astăzi exporturile românești constau preponderent din automobile, produse electrotehnice și agroalimentare, textile și pielărie. Dar acesta nu este singurul lucru care s-a schimbat, atrage atenția Iniţiativa pentru Competitivitate (INACO). Azi în topul primelor 100 de companii exportatoare doar 7 au capital majoritar românesc și numai 5 companii au capital integral românesc.

 

Pentru a stimula internaționalizarea companiilor românești, INACO a elaborat un ghid de finanţare care conține 12 programe destinate cu precădere IMM-urilor. Zece dintre programe sunt din fonduri europene, iar două sunt în colaborare cu Ministerul pentru Mediul de Afaceri din România, respectiv Ministerul Federal de Finanţe al Austriei.

 

Ghidul vine și ca răspuns la tendința existentă în mediul de afaceri românesc, tendință identificată de INACO, de a ieși pe piețele externe. Internaționalizarea este pe cale să devină o necesitate în contextul atingerii limitelor financiare ale afacerilor din România.

 

INACO atrage de asemenea atenția asupra noilor reglementări și prevederi fiscale care bulversează încă de la început de an companiile de românești. În acest context, un număr semnificativ de firme românești din diferite domenii de activitate doresc să încerce trecerea peste graniță a produselor sau serviciilor lor, pentru a-și extinde business-ul și pentru a face acest lucru pe piețe reglementate stabil de decenii.

 

Acțiunile statului român ar trebui orientate spre susținerea și valorificarea de oportunităţi pentru extinderea afacerilor românești pe pieţele străine și spre stimularea investițiilor noastre în străinătate, consideră INACO. Spre creşterea exporturilor de produse și servicii, spre dezvoltarea competitivității companiilor românești care doresc să iasă cu oferta în afara țării și vor trebui să reziste concurenței internaționale.

 

Ce crede INACO că ar trebui făcut?

 

Foarte simplu. Lobby pentru România, programat inteligent strategic și tactic pentru perioade mari de timp, pe domenii economice strategice.

 

Lobby guvernamental și privat, politic și civic, făcut pentru afacerile românești capabile să se internaționalizeze, care vor trebui să fie sprijinite administrativ și fiscal, care vor trebui să fie susținute tehnic și financiar de toate instituțiile statului român, spre binele tuturor, al interesului național.

 

Etapele Programului de Promovare Economică a României ar trebui să fie:

 

1. Operaționalizarea celor 9 Agenţii Regionale de Atragere de Investiţii şi Promovare a Exportului prin introducerea obligatorie de indicatori de eficiență pentru activitatea celor peste 230 de posturi prevăzute a fi create în ordonanța de urgență de la mijlocul anului trecut, dar fără încă niciun “rezultat de urgență”.
 

2. Identificarea pieţelor de desfacere care corespund cel mai bine ofertei regionale de produse/servicii şi stimulării productivităţii companiilor locale.
 

3. Diversificarea serviciilor oferite exportatorilor şi potenţialilor exportatori, îndeosebi în sprijinul IMM.
 

4. Dinamizarea Parteneriatelor Public-Private locale și cu principalele entități de reprezentare a intereselor comunităților de afaceri din țările gazdă.
 

5. Creşterea vizibilității afacerilor și rezultatelor inventicii românești prin branding pragmatic și prin restructurarea integrală a rețelei de consilieri economici din ambasadele și consulatele României, inclusiv introducerea de indicatori de performanță în activitatea lor de promovare economică a României.

 

 

Ghidul de finanțare INACO poate fi consultat în întregime aici.