Fundatia Nationala a Tinerilor Manageri

FNTM doneaza carti Republicii Moldova prin initiativa Dignitas „Demnitate prin cultura” 18-08-2015

 

 

Proiectul „Demnitate prin cultura”, initiat de Fundatia Dignitas in colaborare cu institutii si organizatii neguvernamentale din Romania, are ca obiect principal donatia de carti pentru comunitati rurale din Republica Moldova si pentru institutii de cercetare, educatie si cultura din Chisinau, dar si organizarea unor evenimente de comunicare publica a semnificatiei proiectului.

 

FNTM colaboreaza si sprijina proiectul printr-o donatie de 422 carti de literatura de antreprenoriat si educatie manageriala, precum si materiale si publicatii realizate de FNTM.

 

Publicatii FNTM realizate in perioada 2011-2014, cu ajutorul fondurilor europene, donate in cadrul initiativei:

• 15 exemplare Brosura Caracteristicile unei marci in devenire – Turismul de pensiune din Romania, 2012 - Rezultate ale activitatii de cercetare si studii de piata dedicate turismului de pensiune din Romania, desfasurate in perioada februarie 2011 – aprilie 2012, in cadrul proiectului national strategic “Intreprinzatori in turism – Pensiuni in Romania”.

• 55 exemplare DVD Intreprinzatori in turism – Pensiuni in Romania, 2013 – Video-uri de promovare a educatiei antreprenoriale si a povestilor de succes din turismul de pensiune din Romania si din Spania. Unele dintre aceste filme-reportaj au fost difuzate pe posturile TVR 1, TVR International, Money Channel si TravelMix in perioada iunie-octombrie 2013. Emisiunile i-au avut ca protagonisti pe unii dintre antreprenorii-model descoperiti si construiti pe parcursul proiectului.

• 20 exemplare Brosura Antreprenoriat Rural, 2011 – Rezultatele cercetarii cantitative si calitative asupra nevoilor de formare si consultanta ale intreprinzatorilor si a celor care doresc sa initieze o afacere, din mediul rural din cele 23 de judete ale regiunilor Nord-Vest, Vest, Sud-Vest, Sud si Bucuresti-Ilfov, desfasurata in perioada noiembrie 2010 – aprilie 2011, in cadrul proiectului  RURAL-Antreprenor.

• 50 exemplare Brosura A face afaceri la tara, 2012 - Povesti de succes ale unor antreprenori descoperiti si dezvoltati prin proiectul RURAL-Antreprenor.

• 30 exemplare DVD A face afaceri la tara – emisiuni TV cu antreprenori de succes din cadrul proiectului RURAL-Antreprenor.

• 100 exemplare Catalogul Pensiunilor din Romania, editia 2014-2015, limba romana

• 50 exemplare Guest Houses in Romania, editia 2014-2015, limba engleza.

 

 

Carti de management-antreprenoriat-dezvoltare personala donate de catre FNTM:

 

• 30 exemplare Excelenta in afaceri, Jim Collins, Editura Curtea Veche, 2010

• 20 exemplare 6 obiceiuri ale celor mai eficienti manageri, Stephen E. Kohn, Vincent D. O’Connell, Editura Curtea Veche, 2011

• 24 exemplare Omul care aduce ploaia...de bani, Jeffrey J. Fox, Editura Curtea Veche, 2011

• 20 exemplare Cum conduc cei mai buni lideri, Brian Tracy, Editura Curtea Veche, 2010

• 2 exemplare Planificarea de marketing in turism, Stefan Caescu, Alina Filip, Mihaela Constantinescu, Florin Tudor Ionescu, Aurelia Felicia Stancioiu, Editura Economica, 2005.

• 6 exemplare 7 lectii de succes pe timp de criza, Bill George, Editura Meteor Business, 2009

 

Total carti: 102 buc. Acest carti sunt in stare foarte buna, din stocul FNTM constituit pentru evenimente de educatie antreprenoriala si de management si au o valoare totala estimata de 550 lei.

 

 

Specificul proiectului consta in colectarea de carti si reviste  destinate unor segmente specifice de utilizatori, astfel incat valorificarea continutului ​stiintific, cultural, pedagogic​ sa fie maxima. Este o harta culturala a Romaniei impartasita vorbitorilor de limba romana din Republica Moldova. Proiectul isi propune sa faciliteze conectarea la cultura prezentului,​ la informatii de top din zona de cercetare stiintifica​, la literatura beletristica contemporana si clasica, dotarea unor institutii de invatamant c​u ​carte scolara si ​de dezvoltare personala pentru tineri. De asemenea, un obiectiv important este sa sustina implicarea in comunitate, prin materiale vizand  dezvoltarea comunitara si educatia civica.

 

​In data de ​3 august, reprezentantii Fundatiei Dignitas si ai Centrului de Dezvoltare Democratica au organizat cu sprijinul partenerilor din Chisinau o conferinta de presa,​ urmata de o dezbatere cu tema "Conexiuni culturale europene" , organizata impreuna cu ICR Chisinau si Radio Romania Chisinau.

 

In data de 27 august, reprezentantul Fundatiei Dignitas va transmite in cadrul manifestarilor dedicate Zilei Nationale a Moldovei, din cele doua comunitati rurale, mesajul donatorilor din proiect, alaturi de reprezentantii beneficiarilor.

 

Partenerii institutionali, ONG si media ​din Chisinau asigura​ legatura cu beneficiarii, interviuri la radio cu reprezentantii acestora si un interviu telefonic cu reprezentantii organizatiilor din Romania pentru a transmite mesajul participantilor la proiect.

 

Pe tot parcursul derularii proiectului,  actiunile   vor fi mediatizate pe canalele social-media, ca exemple de bune practici​. Radio Chisinau va lua interviuri telefonice reprezentantilor donatorilor.​

 

​Prin aceasta donatie, FNTM continua initiativele sale de promovare a educatiei antreprenoriale si de management in Republica Moldova. Incepand cu anul 2010, prin parteneriatul cu Asociatia Nationala a Tinerilor Manageri (ANTiM) din Republica Moldova si cu sprijinul Ministerului Educatiei si Sportului din Republica Moldova, FNTM a oferit anual acces gratuit la Programe e-Learning de educatie in management si cultura antreprenoriala  Manager, Antreprenor si/sau Intreprinzator in turism pentru peste 200 persoane din Republica Moldova: studenti, membri ai asociatiilor de tineret si altor persoane care si-au manifestat interesul de participare.

 

FNTM detine un Centru de resurse ce cuprinde:

• biblioteca cu peste 800 de titluri

• peste 50 de materiale video motivationale, povesti de succes cu antreprenori romani sau straini si exemple de bune practici in afaceri, dintre care 16 au fost difuzate la TVR, TVR1, TVR2 TVR International, in Romania si in Republica Moldova

 

Scopul produselor si instrumentelor FNTM de educatie este de a promova importanta educatiei antreprenoriale si de management in conducerea unei afaceri si de a incuraja in mod direct tinerii pentru infiintarea afacerilor proprii. Consideram ca investitia in educatie formeaza antreprenori de succes care pot dezvolta afaceri sanatoase si prospere.

 

Dorim ca tinerii care vor beneficia de aceste resurse sa devina vectori de dezvoltare economica in Republica Moldova si in regiune si sa creeze o retea regionala de cooperare economica, prin care sa se faciliteze transferul de bune practici nationale si internationale.