Fundatia Nationala a Tinerilor Manageri

O afacere cu textile profitabila, in plina criza. Despre Melania Floroiu beneficiar al proiectului FNTM Rural-Antreprenor 01-04-2016

Va invitam sa urmariti noutati, dar si initiative FNTM pe pagina de Facebook AICI.


Reportajul despre Melania si alte 9 filme despre beneficiarii Rural-Antreprenor au fost incluse in seria de filme FNTM “A face afaceri la tara”, promovate in cadrul emisiunii TVR Viata Satului. Scopul acestor filme - reportaj este de a promova şi de a încuraja în mod direct actualii sau viitorii întreprinzători din mediul rural pentru maximizarea rezultatelor afacerilor proprii.
 

Melania a lucrat timp de 2 ani pe pozitia de consilier juridic la o firma de tricotaje, pana in momentul in care a fost concediata. Intr-un gest foarte curajos, ea l-a convins pe unul dintre clienti sa deschida impreuna un atelier si a luat cu ea  40 de angajati de la fostul loc de munca. Din decembrie 2007 pana in martie 2008, a reusit sa puna pe picioare noua fabrica Textil Melania in Bascov, Arges.
 

Companie de textile a devenit in timp una dintre cele mai profitabile din domeniul sau de activitate. Cu toate ca la momentul lansarii afacerii situatia economica a cunoscut unul dintre cele mai dificile momente, iar Melania nu avea experienta, ea a avut puterea sa treaca peste esecul din primul an si sa invete din propriile greseli. 
 

Insa planul initial de afaceri al Melaniei nu lua in calcul riscurile sau contextul pietei, in care mare parte din firmele de profil erau falimentare. Dupa prima luna a avut pierderi de 2000 de euro, angajatii ei erau descurajati si Melania se temea de un viitor faliment. In acel moment s-a hotarat sa angajeze 15 oameni cu experienta pentru a-i educa pe actualii angajati si a inceput sa foloseasca tehnici de motivare pentru a crea o cultura unica a companiei. A urmat motivarea financiara, pe baza clasamentelor de productivitate. “Din cauza ca structura ierarhica a firmei este cea a unei piramide plate, posibilitatea de avansare este practic inexistenta. Am creat acest clasament care il vizeaza pe om, ca fiinta competitiva”, spune Melania.

Aceste initiative au avut rezultate: in 2008, Textil Melania a obtinut locul 3 national in Topul National al IMM-urilor pentru domeniul specific de activitate.
 

Ramaneau de rezolvat problemele referitoare la comenzi si calitate: “era greu sa gasesc comenzi, pentru ca nu intotdeauana firmele noi ajung sa indeplineasca standardele de calitate”.
 

Desi lucra cu 12 clienti, i-a luat jumatate de an sa gaseasca un client fidel, care sa asigure fabricii un flux continuu pe termen lung. Dar s-a dovedit ca nu era suficient: clientul respectiv nu platea facturile la timp, ceea a dus firma Melaniei Floroiu in criza de lichiditate. A vandut activele nefolosite pentru a-si putea plati salariatii.
 

Din 2009, clientii Textil Melania au devenit mai sofisticati, au inceput sa ceara calitate, sa plateasca mai mult si sa fie fideli. Afacerea Melaniei a crescut cu 50%, de la o cifra de afaceri de 100.000 de euro in 2008. La jumatatea anului 2011, afacerile Textile Melania au depasit 250.000 de euro. “Lupta de supravietuire din primul an s-a transformat intr-o activitate infloritoare. Am avut norocul sa intalnesc exact oamenii potriviti la momentul potrivit”, puncteaza ea astazi.
 

Urmariti mai jos filmul-reportaj despre Melania Floroiu si afacerea ei:
 


Melania Floroiu a fost beneficiar al proiectului strategic Rural-Antreprenor, desfasurat de FNTM in perioada 2010-2012. Prin proiectul Rural-Antreprenor Melania Floroiu a fost selectata pentru realizarea unui film-reportaj despre afacerea ei din mediul rural, “O afacere cu textile in plina criza”, dar si despre importanţa educaţiei antreprenoriale şi de management în conducerea unei afaceri.
 

Mai multe video-uri cu povesti de succes din proiectele FNTM gasiti in Arhiva video AICI

 

DOWNLOAD