Fundatia Nationala a Tinerilor Manageri

Tânărul care a dus netul şi televiziunea la sate - cursant FNTM 06-09-2012


Bistriţeanul Daniel Burduhos (25 de ani) instalează sisteme de cablu-TV în casele oamenilor încă din 2005, iar în 2011 a înregistrat primul său profit.

Tânărul Daniel din localitatea Rebrişoara, judeţul Bistriţa, şi-a deschis o afacere când avea 18 ani, iar acum a ajuns să instaleze sisteme pentru televiziune şi internet de la companii mari precum Focus Sat, Media Sat, Radiocom sau alte firme. 

Debut la majorat

Tânărul Daniel Burduhos a pornit pe drumul antreprenoriatului încă dinainte de a intra în contact direct cu mediul de afaceri. Şi-a descoperit întâmplător, încă din anii de liceu, abilitatea de a cumpăra şi a vinde telefoane mobile şi accesorii colegilor săi de generaţie care se plictiseau mult prea rapid de vechile gadgeturi şi care erau interesaţi de noile tehnologii ce apăreau succesiv pe piaţă.

După ce a terminat liceul, Daniel a preluat în calitate de administrator o firmă prăfuită şi inactivă de la sora lui. „Mi-am deschis o firmă la vârsta de 18 ani şi mergeam singur pe teren, instalam sisteme pentru televiziune sau internet. După câteva luni am angajat o persoană care a început să se ocupe de acest lucru", îşi aminteşte de debutul său tânărul antreprenor.

Daniel a pornit practic de la zero în domeniul telecomunicaţiilor. La început, atât potenţialii parteneri, cât şi clienţii erau ezitanţi în a lucra cu el sau a-i cumpăra produsele şi serviciile. Era (prea) tânăr şi nu avea încă experienţa necesară, iar piaţa din mediul rural în care el lucra nu era încă una atractivă.

„Am reuşit să ne punem pe picioare în 2007, atunci când compania a înregistrat o cifră de afaceri de 50.000 de lei, şi a fost primul an în care am obţinut profit", povesteşte Daniel.  După 2007, au urmat şi încheierea primelor contracte cu firme importante. „Eu m-am dus spre ei şi le-am arătat că pot deveni un furnizor competitiv, având în vedere serviciile de calitate pe care le ofer", a afirmat tânărul antreprenor. Astfel, în 2008, firma lui Daniel a devenit furnizor pentru Focus Sat, iar în 2011 a bătut palma cu Media Sat şi Radiocom. Aceste companii mari au început să vadă că mediul rural reprezintă o piaţă uriaşă de care firmele mari de telecomunicaţii aveau nevoie.

O companie de un miliard de lei

Afacerea lui Daniel s-a dezvoltat în reţea şi, după ce a pătruns în mediul rural, a intrat şi în mediul urban unde şi-a deschis puncte de lucru şi lucrează în echipă cu alţi tineri. „Acum am cinci angajaţi permanenţi şi doi colaboratori", susţine tânărul. 

Dacă la început instala câteva sisteme pe lună, acum compania pe care o conduce ajunge în peste 80 de case pe lună. Astfel, în 2011 firma a înregistrat o cifră de afaceri de un miliard de lei şi un profit de 10.000 de lei. „În acest an mă aştept să dublez atât cifra de afaceri, cât şi profitul", a subliniat Daniel, bazându-se pe cele cinci contracte importante pe care le are semnate, dar şi pe o cerere mare din partea celor care vor televiziune sau internet. „Nu îmi fac griji că nu voi mai avea de lucru, deoarece am văzut că există multe cazuri în care oamenii schimbă companiile de cablu", a mai spus Daniel.

În prezent, firma tânărului om de afaceri deserveşte judeţul Bistriţa-Năsăud şi zonele limitrofe, unde există o cerere importantă. În acest an, tânărul vrea să mai angajaze încă o persoană, deşi ştie că va fi destul de greu să găsească un candidat potrivit.

Daniel este mulţumit de afacerea sa şi recunoaşte că participarea la proiectul „Rural Antreprenor" l-a ajutat să cunoască mai bine tainele mediului de afaceri, dar îşi doreşte mai mult de atât, de aceea estimează o creştere a businessului său.

"Eu m-am dus spre marile companii şi le-am arătat că pot deveni un furnizor competitiv, având în vedere serviciile de calitate pe care le ofer.''

Daniel Burduhos antreprenor

Potenţial uriaş în mediul rural

Fundaţia Naţională a Tinerilor Manageri a derulat programul „Rural Antreprenor" în perioada 2010-2012, prin care a instruit 400 de antreprenori sau oameni care intenţionau să-şi deschidă o afacere. Proiectul a fost realizat cu fonduri europene, iar investiţia s-a ridicat la 19 milioane de lei.Marius Bostan, preşedintele fundaţiei, a declarat în mai anul acesta că înainte de a începe programul a mers prin toată ţara şi a observat că există cam 10 antreprenori în fiecare sat, iar în România avem 12.000 de sate.

sursa: adevarul.ro