Fundatia Nationala a Tinerilor Manageri

Vino la vot! O campanie împotriva absenteismului 28-10-2014

Dreptul la vot este fundamental pentru ca soarta națiunii trebuie sa fie decisă de voința majorității, nu de indiferența sa. În 2014, România trăiește nefericirea ca peste 60% dintre cetățeni să nu mai vrea să voteze. Oare, dacă în momentele de cumpănă ale istoriei noastre nici inaintașii nu se prezentau, unde am fi fost acum? Oare cărei culturi i-am aparține acum? Un gând menit să scuture conștiințele și să trezească atitudinea civică în noi toți. 

 

Aceasta este ideea campaniei “Vino la vot!“, realizată de Asociația Pro Democrația și Leo Burnett Group. Campania are rolul de a-i îndemna pe oameni să meargă la vot la alegerile prezidențiale.

 

“Campania de prezidențiale a devenit un câmp de luptă al scandalurilor, acuzațiilor și dezinformărilor. Pe măsură ce aceste ‘strategii’ de campanie au luat locul dezbaterilor despre valori și proiecte de țară, cetățenii se simt tot mai demotivați sa iasă la vot. Dacă vrem să diluăm sau să eliminăm influența oricăror manevre asupra rezultatului final și să ne asigurăm că decizia privind alegerea președintelui este doar în mâinile cetățenilor, trebuie să mergem la vot!”, a declarat Ionuț Tața, Președintele Asociației Pro Democrația.

 

Inițiativa a debutat cu două spoturi TV, ale căror protagoniști sunt Mihai Viteazul și Ștefan cel Mare. Spoturile pornesc de la o realitate istorică - capacitatea incredibilă a românilor de a se fi mobilizat în trecut, în fața pericolului reprezentat de armatele invadatorilor, și rescriu soarta a două bătălii cruciale – Călugăreni și Podul Înalt, în condițiile în care această mobilizare nu ar fi avut loc, așa cum astăzi peste 60% nu se mobilizează în momente la fel de cruciale, pentru a-și exprima votul.

 

"Campania asta s-a născut dintr-o creștere bruscă de tensiune a mea, când din Londra citeam știrile din țară. Pentru că oriunde vom fi plecați în lumea asta, sângele nu se schimbă. Mi s-a parut culmea ca soarta noastră să fie decisă de lipsa participării unei majorități sictirite. Și atunci m-am dus cu gândul la istorie și la cum i-ar fi afectat pe strămoși scuzele penibile de astăzi. Spoturile TV sunt doar vârful iceberg-ului, stați pe aproape, că vrem într-adevăr să atingem constiințele din țara asta", a declarat Răzvan Căpănescu, Chief Creative Officer Leo Burnett Group.

 

Site-ul campaniei, www.vinolavot.ro, găzduiește informații despre absenteismul românilor în perioada electorală, un feed cu reacții la campania “Vino la Vot” și câteva scenarii despre soarta pe care ar fi avut-o românii dacă nu s-ar fi prezentat în momente cheie ale istoriei noastre. De asemenea, campania include pagina de Facebook Vino la Vot și evenimentul de Facebook “Vino la Vot”.